PFRON opublikował podręcznik użytkownika Systemu Obsługi Dofinansowań i Refundacji pobierz podręcznik »
Nowa instrukcja obsługi systemu Expert
Wszystkich użytkowników naszej aplikacji zachęcamy do pobrania i przestudiowania instrukcji przedstawiającej funkcjonalności programu związane z nowymi zasadami rozliczania dofinansowań i refundacji.
pobierz podręcznik »
Osoby, które nie korzystają z naszego systemu, a chciałyby poznać jego możliwości w zakresie automatyzowania procedur zachęcamy do pobrania wersji demonstracyjnej i zapoznania się z instrukcją.
zamów wersję demonstracyjną »
NOWE FUNKCJONALNOŚCI W SYSTEMIE EXPERT
W Systemie Expert wprowadzone zostały nowe funkcjonalności:
1. Możliwość zaznaczenia we wniosku Wn-D oraz Wn-U, czy w danym okresie sprawozdawczym:
a. dofinansowanie zostało wypłacone przed złożeniem wniosku Wn-U
lub
b. dofinansowanie zostało wypłacone po złożeniu wniosku Wn-U
oraz
c. refundacja została wypłacona przed złożeniem wniosku Wn-D
lub
d. refundacja została wypłacona po złożeniu wniosku Wn-D
Zaznaczenie jednej ze wskazanych opcji spowoduje automatyczne przeliczenie wartości na dokumentach:
– jeśli wybierzemy opcję „a”, to kwota dofinansowania wypłaconego zostanie doliczona do deklaracji Wn-U za bieżący miesiąc. (np. zaznaczenie tej opcji w lutym 2008 r. doda wypłacone już dofinansowanie do lutowego Wn-U)
– jeśli wybierzemy opcję „b”, to kwota dofinansowania wypłaconego zostanie doliczona zarówno do deklaracji Wn-D jak i Wn-U za kolejny miesiąc. (np. zaznaczenie tej opcji w lutym 2008 r. doda wypłacone już dofinansowanie do marcowych Wn-D i Wn-U)
– jeśli wybierzemy opcję „c”, to kwota wypłaconej refundacji zostanie doliczona do deklaracji Wn-D za bieżący miesiąc (np. zaznaczenie tej opcji w lutym 2008 r. doda wypłaconą refundację do lutowego Wn-D )
– jeśli wybierzemy opcję „d”, to kwota wypłaconej refundacji zostanie doliczona zarówno do deklaracji Wn-D jak i Wn-U za kolejny miesiąc (np. zaznaczenie tej opcji w lutym 2008 r. doda wypłaconą refundację do marcowych Wn-D i Wn-U)
2. Znacznik „wszystkim Ryczałt” i „wszystkim Koszty" na listach dokumentów INF-D-P i INF-U-P w kolumnie ryczałt/koszty. Zaznaczenie jednej z opcji sprawi, że obliczenia zostaną automatycznie wykonane.
3. Znacznik „ryczałt/koszty” na listach INF-D-P i INF-U-P w kolumnie ryczałt/koszty. Ułatwienie, dzięki któremu, można z poziomu listy zmienić typ rozliczenia dla danego pracownika bez konieczności edycji dokumentu. Po zmianie znacznika następuje przeliczenie całego dokumentu, i jeśli kwota do wypłaty uległa zmianie, następuje aktualizacja kwoty w kolumnie „Kwota do wypłaty”.
4. Ostrzeżenie dotyczące zmiany typu rozliczenia – podczas edycji INF-D-P i INF-U-P, gdy w kolejnych miesiącach zmienimy typ rozliczenia na inny niż w styczniu 2008 r. (lub pierwszym miesiącu rozliczanym w danym roku) wyświetlony zostanie komunikat z ostrzeżeniem, gdyż taka sytuacja może być niepoprawna.
UWAGA!
W pierwszym rozliczanym miesiącu w roku (zazwyczaj będzie to styczeń) deklarujemy typ rozliczenia danej osoby: ryczałt/koszty. Kolejne miesiące w ciągu jednego roku powinny zawierać taki sam typ rozliczenia. W ciągu roku możliwa jest zmiana zadeklarowanego sposobu rozliczania danego pracownika, ale wymaga to skorygowania dokumentów za okres od stycznia (lub pierwszego rozliczanego miesiąca) do miesiąca, w którym zgłaszana jest poprawka.
Jest jeszcze kilka wolnych miejsc na szkoleniu:
Automatyzacja comiesięcznego pozyskiwania dofinansowań i refundacji w ramach systemu SODiR – obsługa programu EXPERT po zmianach, które odbędzie się w Warszawie 14 marca 2008 r.
zobacz więcej »
Niebawem przedstawimy nowe terminy i miejsca szkoleń.